Home » Nenek 71 Tahun ‘Trending’ Di Youtube Jadi Selebriti Popular Di Korea
Fesyen & Gaya Hidup International

Nenek 71 Tahun ‘Trending’ Di Youtube Jadi Selebriti Popular Di Korea

Apa yang kita selalu lihat jika didalam video popular di youtube selalunya yang menjadi perhatian adalah video oleh anak-anak muda. Tapi apa yang berbeza kali ini, seorang wanita yang dikenali dengan nama Park Makrye berumur 70 tahun berasal dari Korea telah menarik orang ramai untuk menonoton video-videonya di Youtube.

Dia kini semakin popular di Youtube melalui video-video yang dikongsi seperti merakam kehidupannya sebagai warga emas yang bergaya dengan fesyen-fesyen terkini serta berkongsi cara solekan dan banyak lagi perkara-perkara lain, termasuk merakam pengalamannya pergi melancong.

Menurut nenek Park, dia merasakan kehidupannya kembali selepas melakukan rakaman dan berkongsi ke laman Youtube.

“Sebelum ini saya pernah berfikir yang memandangkan usia sudahpun mencecah 70 tahun, kehidupan saya sudah berakhir. Tetapi apabila saya mula melakukan ini (merakam video dan memuat naik ke YouTube) saya menyedari bahawa kehidupan sebenarnya bermula pada usia 71 tahun!.” Kata Park yang juga dikenali sebagai nenek youtube.

Semuanya bermula apabila cucunya Kim Yura, 27 tahun, mengajaknya pergi melancong ke Australia dan rakaman aktiviti dia bersama cucunya itu mendapat perhatian warga Korea. Disebabkan perkara itu, cucunya menyuruh neneknya terus merakam video-video untuk dimasukkan ke laman Youtube dengan harapan dapat mengurangkan risiko penyakit nyanyuk neneknya itu.

Memetik laporan Dailymail, nenek Park menggunakan nama akaun ‘Korea Grandma’, dia juga mempunyai hampir 300,000 pengikut di saluran YouTube dan lebih 100,000 pengikut di laman Instagramnya.

Sungguhpun begitu, nenek Park mempunyai restorannya sendiri dan dia berjanji dia tetap akan membuka restorannya itu sehingga akhir hayat meskipun dirinya kini sudah popular.

Sumber: mynewshub

Ingin berkongsi Artikel?Jom Klik Hantar Artikel

Jawatan kosong sebagai writer di KisahDunia! . Berminat? Email resume anda ke job@kisahdunia.org Info Lanjut

Apa Komen Anda

Artikel Pilihan

error: Alert: Content is protected !!