Home » Wanita Ini Memperkenalkan Sistem Baru Untuk Suaminya Yang Merokok
Fesyen & Gaya Hidup Tips Berguna Viral

Wanita Ini Memperkenalkan Sistem Baru Untuk Suaminya Yang Merokok

Dalam rumahtangga ni, mesti tidak ada isteri yang suka suaminya merokok. Tanya lah mana-mana isteri kalau suami dia adalah seorang perokok, jawapan yang diberikan hampir seratus peratus isteri mahukan suaminya itu berhenti merokok kan.

Tetapi berhenti rokok itu bukannya mudah seperti yang disangkakan. Walaupun pelbagai cara yang dilakukan oleh para perokok untuk berhenti merokok namun ketagihan rokok membuatkan perokok-perokok tegar menemui jalan buntu untuk berhenti merokok.

Seperti yang dikongsikan oleh seorang pengguna Facebook Haryanee Arahim Ayang, dia menggunakan alternatif lain berkenaan masalah suami merokok ini. Apa yang dikongsi boleh rujuk dibawah.

Hari ni aku buat satu perjanjian dengan encik suami Aziyan Surip..Di mna aku bertanya..adakah dia membeli rokok setiap hari..Dia kata ye..sehari sekotak..

Ok..Perjanjian nya..Setiap kali dia beli rokok..Contoh harga rokok sekotak rm5.. Jd rm5 jugak dia kena beri kan kepada si isteri ye.. Kalau kata beli 2 kotak rm10.. Pun jugak kena bagi si isteri rm10.. Jangan ngelat ye…Klu kata x cukup nak bagi si isteri..tapi hanya cukup untuk beli rokok..uppppsss tak boleh skip..tak ade bahagian isteri makna nya tak de jugak rokok dibeli..Eerrrmmmm…

Kita tengok hasil nya nanti dalam masa sebulan..Hasil bahgian isteri jangan di usik..Pandai2 lah si isteri nak wat pe dengan duit 2 ye..

Ok sekarang encik suami setuju.. Janji ye jangan tipu..Hari2 akan ku cek rokok nya..Bukan pe mengelak dari dia mengelat… Hahaaaa…

Mulai hari ini 25/7/2017..Perjanjian berkuatkuasa..

#banyaknidalamkepalaotaknakbeli

Apa yang dikongsikan ini sedikit sebanyak mungkin berguna untuk para isteri yang mahukan suaminya berhenti merokok, paling tidak pun cara ini mampu mengurangkan kuantiti batang rokok yang dihisap oleh suami setiap hari. Cubalah dulu, mana tau kan.

Sumber : Facebook Haryanee Arahim Ayang

Ingin berkongsi Artikel?Jom Klik Hantar Artikel

Jawatan kosong sebagai writer di KisahDunia! . Berminat? Email resume anda ke job@kisahdunia.org Info Lanjut

Apa Komen Anda

Artikel Pilihan

error: Alert: Content is protected !!