Home » Ratu Cantik Australia 2017 Dimenangi Oleh Gadis Muslim
Fesyen & Gaya Hidup Hiburan Semasa

Ratu Cantik Australia 2017 Dimenangi Oleh Gadis Muslim

Siapa sangka, gadis yang memenangi dan memegang gelaran Ratu Cantik Australia tahun 2017 dimenangi oleh seorang gadis muslim. Selain daripada itu, gadis cantik yang bernama Esma Voloder, 25 juga merupakan pelarian dari Bosnia.

Esma telah berhijrah dari Bosnia ke Australia sejak kecil lagi. Beliau merupakan penganut agama islam dan oleh hal yang demikian, kemenangannya dan juga penglibatannya dalam pertandingan ratu cantik itu mencetuskan kemarahan buat penduduk islam di Bosnia.

Walaubagaimanapun, Esma menjelaskan dan menolak tanggapan konservatif yang dikeluarkan oleh setengah pihak. Bagi beliau, kemenangannya ini adalah harapan buatnya agar masyarakat Islam selepas ini akan diberi peluang untuk menerokai segala bidang yang dianggap taboo, salah satunya pertandingan seperti ratu cantik itu.

Kebiasaannya mana mana negara Islam akan melarang golongan Muslimah menyertai pertandingan ratu cantik yang sekali gus pasti akan mendedahkan aurat mereka.

Hasil gelaran ratu cantik Australia yang disandang. Esma akan dijadikan wakil Australia untuk pertandingan akhir Ratu Cantik Dunia 2017 pula pada 18 November ini. Untuk pengetahuan, Esma adalah pemegang ijazah dalam bidang psikoligi dan kini bergelar penganalisis jenayah di Melbourne.

 

Ingin berkongsi Artikel?Jom Klik Hantar Artikel

Jawatan kosong sebagai writer di KisahDunia! . Berminat? Email resume anda ke job@kisahdunia.org Info Lanjut

Apa Komen Anda

Artikel Pilihan

error: Alert: Content is protected !!