Home » Kurang Melepak Lepas Kahwin, Hirau Member Yang Suka Menyindir
Cinta & Perhubungan Inspirasi Semasa Viral

Kurang Melepak Lepas Kahwin, Hirau Member Yang Suka Menyindir

Sesiapa yang sudah berumah tangga pasti tahu lebih mendalam tentang selok belok rumahtangga, ujiannya, letihnya dan pelbagai lagi. Bukan senang untuk mempertahankan rumahtangga yang dibina dan untuk memastikan ianya kukuh. Bukan sentiasa kukuh namun kekal kukuh.

Maklumlah terkadang dalam rumahtangga pastinya ada gegaran sikit namun bagaimana kita nak mempertahankannya supaya tidak terus roboh itu yang penting.

Jom kita baca perkongsian daripada Mizan Dzai yang juga sudah berumahtangga ini mengenai bagaimana beratnya tanggungjawab untuk menjaga hubungan rumahtangga yang dibina.

“Bohong kalau aku tak pernah bergaduh dengan isteri, bohong kalau aku sentiasa berduit, bohong kalau bisnes bisnes aku tak pernah ada masalah”

kredit: Mizan Dzai
kredit: Mizan Dzai

“Kekadang sampai nangis El aku paksa bagitahu apa salah aku. Tak adil untuk aku dihukum tanpa aku disedarkan bahawa aku dah buat silap atau benda yang dia tak suka”

kredit: Mizan Dzai
kredit: Mizan Dzai

“Tekan punya tekan, rupanya aku balik lambat dan asyik pegang phone memanjang. Alahai sayang.

“Perempuan ni tak faham yang kita sibuk sekarang sementara masih muda dan kuat supaya nanti ada kesenangan mereka. Tapi menjadi tugas suami untuk bagi dia faham”

kredit: Mizan Dzai

“Bukan taknak bagi El berdikari tapi aku jarang bagi El keluar kecuali ada teman terutama beli barang keperluan dia atau rumah secara sendirian”

kredit: Mizan Dzai

“Cuma sebagai suami kena ingat, kita terlalu meremehkan hal hal dalam rumah seperti kepenatan isteri, perkembangan anak anak dll”

kredit: Mizan Dzai

“Tengah malam yang kau tahu nak pakai isteri. Dia separuh nyawa bersilat dari siang ke malam kau tak fikir? Time ni pandai pula cakap isteri walau atas unta sekalipun wajib layan suami”

kredit: Mizan Dzai

“Bawa bawalah kurangkan melepak malam kalau tak mendatangkan faedah”

kredit: Mizan Dzai

“Dia tak pernah putus memberi semangat dan nasihat kepada kau hinggalah ke saat ini. Kita sebagai suami banyak terhutang budi dengan isteri”

kredit: Mizan Dzai
kredit: Mizan Dzai

kredit: Mizan Dzai

Ingin berkongsi Artikel?Jom Klik Hantar Artikel

Jawatan kosong sebagai writer di KisahDunia! . Berminat? Email resume anda ke job@kisahdunia.org Info Lanjut

Artikel Pilihan

error: Alert: Content is protected !!