Home » “Tak Guna Punya Pensyarah Universiti!!!”-Netizen Bengang Pensyarah Sombong Belasah Tukang Sapu Sedang Buat Kerja
International

“Tak Guna Punya Pensyarah Universiti!!!”-Netizen Bengang Pensyarah Sombong Belasah Tukang Sapu Sedang Buat Kerja

Siapa kita di atas muka bumi, tidak kiralah seorang guru, raja atau seorang penyapu sampah, harga diri manusia itu sebenarnya tidak terletak pada betapa tinggi pangkat dan harta. Namun ia terletak pada betapa besar peribadi seseorang.

Seperti yang berlaku pada seorang tukang sampah ini di China, ia telah menghebohkan ramai orang di internet. Ini kerana dia telah di pukul oleh seorang pensyarah yang di kenali dengan nama Ge bersama wanitanya.

Seorang pemilik akaun laman Weibo yang menggunakan nama Chapai017  katanya dia asalnya mendengar jeritan dan mengingatkan ada anak kecil di tengking oleh orang tua mereka. Namun suara itu makin kuat. Chapai017  pun keluar dan cuba melihat menerusi pintu tingkap.

Ketika itu dia melihat makcik sapu sampah itu sedang berada di atas tanah sambil cuba untuk bangun. Ketika itu Chapai017 pun cuba merakam kejadian itu.

 

Menurut Chapai017 dia melihat wanita yang bersama dengan Ge memarahi dan memukulnya kemudian Ge datang dan melakukan hal yang sama. Paling memedihkan dia dengar pensyarah itu bertanya wanita itu dengan angkuh “Berapa banyak duit yang awak buat? Berapa banyak duit yang saya buat? Cara awak ini sudah halang dari saya untuk buat duit hari ini”.

 

Ge yang juga merupakan pensyarah Shaanxi University of Science and Technology berang apabila lori sampah wanita itu di parking di tepi jalan dan menghalang laluannya. Dia dan wanita bersamanya turun dan menengking, marah dan memukul wanita itu sehingga dia di tahan di hospital selama 3 hari.

Chapai017 yang menjadi saksi kejadian itu menjerit pada pensyarah itu ” Awak tidak malukah buat macam itu pada dia”.Menyedari bahawa perbuatan mereka di rakam, Ge dan pasangannya itu cuba melarikan diri namun di halang oleh orang ramai yang berada di situ. Ge sempat menjerit ,” Perempuan itu yang biarkan kami memukulnya”.

Perkara itu menjadi heboh dan viral sehingga sampai ke pengetahuan pihak Universiti. Ada netizen persoalkan bagaimanakah seorang pensyarah boleh bertindak demikian,“Kenapa kurang ajar sangat sampai tendang wanita itu? Biarlah dia buat kerjanya kemudian awak boleh teruskan perjalanan. Macam inikah gaya seorang ‘profesor universiti?” soal seorang netizen.

 

Mangsa menyatakan Ge dan pasangannya langsung tidak maaf dengan apa yang di lakukannya.

Pensyarah berkenaan telah di gantung tugas serta-merta. Nombor telefon isteri Ge dapat di cari oleh pengguna internet dan di sebarkan kepada ramai orang. Mereka di hujani dengan banyak teks dan panggilan yang berbau kecaman kerana melakukan perbuatan itu kepada makcik pengutip sampah. Inilah dia gambar Ge dan pasangannya itu :

Ingin berkongsi Artikel?Jom Klik Hantar Artikel

Jawatan kosong sebagai writer di KisahDunia! . Berminat? Email resume anda ke job@kisahdunia.org Info Lanjut

P/s: Terima kasih sudi membaca dan share. Jangan lupa tag nama kekawan korang dalam komen.

Mohon kerjasama untuk klik SHARE artikel ini supaya nampak lebih aktif. Terima Kasih



Artikel Pilihan

error: Alert: Content is protected !!