Home » Wanita Ini Digelar Anjing Dalmation & Dibuli Sejak Kecil Gara-Gara Memiliki Lebih 200 Tanda Lahir…
Inspirasi International

Wanita Ini Digelar Anjing Dalmation & Dibuli Sejak Kecil Gara-Gara Memiliki Lebih 200 Tanda Lahir…

Setiap orang yang dilahirkan di dunia mempunyai kecantikan dan keunikan tersendiri. Namun, kadang kala keunikan seseorang itu boleh dijadikan bahan ejekan sehingga mereka hilang keyakinan diri.

Kredit The Mirror

Begitulah yang terjadi kepada gadis kelahiran Colombia ini, yang dilahirkan dengan lebih 200 tanda lahir diseluruh tubuhnya dan yang paling ketara adalah tanda lahir sepanjang 32 inci yang ditumbuhi rambut pada tangannya.

Kredit The Mirror

Libny Molano, 24 yang kini bergelar penyanyi mengakui menjadi mangsa buli dan bahan ejekan rakan-rakannya semenjak kecil.

Beliau bukan sahaja digelar anjing dalmation kerana terdapat banyak tompokan tanda lahir pada badannya, malah turut digelar gorilla dan tangan syaitan kerana tangannya yang berbulu lebat.

Anjing Dalmation (Carian Google)

Bersyukur, kerana keluarganya terutama ibu bapanya telah menerangkan kepadanya tentang penyakit yang dialaminya yang dikenali sebagai Giant Congenital Nevus yang kebiasaannya dialami oleh mereka yang berkulit gelap.

Keluarganya malah melayannya dengan penuh kasih sayang dan sentiasa menyatakan yang dia seorang yang unik dan tidak seharusnya malu untuk bergaul dengan orang lain.

“Semenjak dari hari pertama kelahiran saya, pelbagai reaksi telah diterima dari orang luar, tetapi saya tidak pernah ambil tahu atau perasan kerana saya dijaga oleh kedua ibu bapa saya dengan baik, sehinggalah saya memasuki persekolahan.

Kredit The Mirror

Kanak-kanak kebiasaannya memberi reaksi yang paling jujur namun dalam masa yang sama kejam. Itulah yang telah merubah perasaan saya,”kata Libny.

Katanya lagi, pandangan rakan-rakan sebayanya ketika kanak-kanak menyebabkan dia hilang keyakinan diri serta tertekan dan rasa tidak selamat.

Namun, lama kelamaan beliau berjaya mengatasi perasaan tersebut dan cuba untuk bangkit.

“Saya rasa penat untuk berasa sedih dan tidak selamat sehinggalah saya tekad untuk melakukan yang terbaik dalam hidup saya dan menjadi hero untuk diri sendiri,” ujarnya lagi yang kini tampil penuh yakin.

Keluarganya serta teman rapatnya kini bangga dan gembira melihat perubahan dirinya. Libny juga berharap dia boleh memberi inspirasi kepada insan lain yang mengalami nasib yang sama sepertinya.

“Nasihat saya adalah untuk menerima apa sahaja keunikan diri dan buat yang terbaik dari keunikan yang ada kerana setiap orang mempunyai tanda lahir dan itulah yang menjadikan kita sebagai diri sendiri.

Kredit The Mirror

Kita semua dijadikan sempurna dalam keunikan masing-masing dan kita tidak seharusnya beranggapan yang kita tidak sempurna.

Setiap orang adalah ‘Mona Lisa’, sempurna dan unik dengan cara tersendiri,” akhiri Libny.

Kredit You Tube

Sumber: Brilio.net, The Mirror

Ingin berkongsi Artikel?Jom Klik Hantar Artikel

Jawatan kosong sebagai writer di KisahDunia! . Berminat? Email resume anda ke job@kisahdunia.org Info Lanjut

P/s: Terima kasih sudi membaca dan share. Jangan lupa tag nama kekawan korang dalam komen.

Mohon kerjasama untuk klik SHARE artikel ini supaya nampak lebih aktif. Terima Kasih



Artikel Pilihan

error: Alert: Content is protected !!