Home » Isteri Kesal Kerana Selalu Komen Hal Rumah Tangga Orang Lain Di Laman Sosial,Ini Yang Jadi Pada Dia
Cinta & Perhubungan

Isteri Kesal Kerana Selalu Komen Hal Rumah Tangga Orang Lain Di Laman Sosial,Ini Yang Jadi Pada Dia

Laman sosial seperti facebook adalah tempat ramai orang boleh berkumpul untuk meluahkan banyak isi hati masing-masing.  Ada yang minta pendapat dan sokongan terhadap isu di tempat kerja malah ada juga yang mahu mendapatkan tips untuk mengembangkan bisnes . Itulah dia kegunaan laman sosial seperti laman facebook yang mana ramai orang boleh berkumpul menerima dan memberi maklumat.

Begitu juga dengan mana-mana kumpulan atau fanpage di mana setiap orang boleh berkumpul dan meluah isi hati dan masalah tentang rumah tangga mereka. Mungkin ada yang berfikir perkara itu kurang elok kerana boleh membuka aib sendiri, namun di sudut lain mereka yang tertekan dengan hal peribadi boleh mendapat nasihat dan tips dari orang lain yang mendengar.

Namun begitu, ada juga para pembaca yang tidak punya nilai positif dan gemar memberi komen negatif. Pada masa yang sama isu rumah tangga orang lain di jadikan sebagai warning kepada pasangan pula. Inilah yang berlaku kepada seorang isteri di mana dia kesal kerana selalu membaca isu negatif rumah tangga orang lain sehingga terbawa-bawa kepada dunia luar dan pasangan sendiri.

Menurut kakak ini, sejak dia berhenti untuk membaca perkara yang negatif, dia merasa lebih tenang dan aman. Sebelum ini pakar motivasi juga ada menyarankan untuk orang ramai agar berusaha untuk membaca dan melihat perkara positif dan bercakap dengan ayat positif walau apa jua keadaan supaya hidup kita lebih positif dan tenang.

Nampaknya apa yang di lakukan oleh kakak tersebut membuahkan hasil dan patut di contohi oleh ramai orang. Sewajartnya juga setiap individu yang mengalami masalah rumah tangga, mereka perlu mengadu dan minta pendapat dari keluarga dan orang tua di samping mendapatkan khidmat kaunseling dan nasihat dari mereka yang arif dalam bidang agama.Itu adalah lebih baik daripada meluah di laman sosial .

Ingin berkongsi Artikel?Jom Klik Hantar Artikel

Jawatan kosong sebagai writer di KisahDunia! . Berminat? Email resume anda ke job@kisahdunia.org Info Lanjut

P/s: Terima kasih sudi membaca dan share. Jangan lupa tag nama kekawan korang dalam komen.

Mohon kerjasama untuk klik SHARE artikel ini supaya nampak lebih aktif. Terima Kasih



error: Alert: Content is protected !!