Home » Kucing Penyayang, Menjaga Bayi Lelaki Milik Tuannya Sejak Dari Dalam Kandungan
Inspirasi International

Kucing Penyayang, Menjaga Bayi Lelaki Milik Tuannya Sejak Dari Dalam Kandungan

Siapa yang tidak suka pada kucing. Kebanyakkan orang suka memelihara kucing dirumah mereka sehinggakan sudah menganggap kucing sebagai ahli keluarga mereka. Perilaku kucing juga boleh dikatakan binatang yang cerdik apabila selalu melakukan sesuatu yang luar biasa.

Kucing adalah haiwan yang manja paling rapat dengan kehidupan manusia. Seperti seekor kucing yang bernama Panda ini, dia sangat manja dan penyayang. Pemilik Panda yang bernama Liel Ainmar Assayang telah menganggap Panda sebagai anaknya sendiri.

Begitu juga dengan Panda, dia juga seolah-olah menganggap anak tuannya yang bernama Sean sebagai adiknya. Menurut tuannya, Panda menjadi akrab dengan bayi lelakinya sejak bayi lelakinya masih berada dalam kandungan.

Ketika dia mengandungkan Sean, Panda selalu berada dekat dengannya. Panda selalu bermain dan memeluk perutnya sehingga bayi lelaki milik tuannya itu dilahirkan. Tetapi ketika mula-mula melihat Sean, Panda seperti kehairanan sehingga dia mencium bau Sean dan Panda tahu itu adalah adiknya yang dipeluk ketika didalam perut tuannya.

Menurut Liel, Panda semakin rapat dengan bayi lelakinya yang kini berumur tiga bulan.

“Kini setelah 3 bulan berlalu, Panda naik diatas tempat tidur dan duduk disebelah adiknya dan menidurkannya. Anda akan tahu yang Panda sangat sayangkan adiknya sejak awall!.” 

Tambah Liel lagi, Panda selalu berada disebelah bayi lelakinya, jika Sean menangis, Panda akan memanggilnya.

“Ketika bayi menangis di waktu malam, Panda memanggil saya. Ia tidur di sebelahnya dengan selalu mengawasi dan menjaga bayi saya dengan baik.” Kata Liel

Tengoklah, bukan main manja lagi Panda dengan bayi tersebut. Siap tidur sekali lagi kan, tuan dia tak risau ke dengan bulu Panda yang gugur tu.

Sumber : Erabaru

Ingin berkongsi Artikel?Jom Klik Hantar Artikel

Jawatan kosong sebagai writer di KisahDunia! . Berminat? Email resume anda ke job@kisahdunia.org Info Lanjut

P/s: Terima kasih sudi membaca dan share. Jangan lupa tag nama kekawan korang dalam komen.

Mohon kerjasama untuk klik SHARE artikel ini supaya nampak lebih aktif. Terima Kasih



Artikel Pilihan

error: Alert: Content is protected !!