Home » Ini Dia Senarai Perkahwinan Paling Viral dan Kontroversi Atas Faktor Pengantin Berlainan Usia Yang Ketara
Cinta & Perhubungan

Ini Dia Senarai Perkahwinan Paling Viral dan Kontroversi Atas Faktor Pengantin Berlainan Usia Yang Ketara

Apalah yang ada pada usia kalau hati sudah berkenan. Itulah yang boleh di ungkapkan kepada semua pasangan yang sudah selamat mendirikan rumah tangga ini. Baik di Indonesia atau di Malaysia,perkahwinan dengan jarak usia antara pasangan yang amat ketara bukanlah sesuatu yang baru. Jika isteri usianya 20 tahun dan suaminya umur sudah 70 tahun, walaupun nampak agak janggal namun di sisi agama mereka sah untuk di nikahkan jika mereka mahu bersama.

Itulah ketentuan dari Tuhan yang menetapkan jodoh seseorang. Netizen mungkin boleh mengecam dan membuat banyak andaian kenapa mereka saling boleh menerima dan berkahwin tanpa tiada paksaan. Namun itulah pilihan hati mereka yang mereka yakini mampu untuk bahagia.Ini dia antara perkahwinan yang pernah menjadi kontroversi kerana pengantinnya punya jarak usia yang ketara jauh berbeza :

1 ) Sulaeman Daeng Ngampam dan Diana

Ketika berkahwin, Sulaeman berusia 62 tahun dan Diana pula berusia 18 tahun.Isterinya di berikan hantaran sebanyak RM11,264.45 ketika hari nikah mereka.

2 ) Milawati dan Haji Nasir

Mereka juga punya usia ketara dengan umur si suami 63 tahun dan isteri 18 tahun. Beza umur mereka sekitar 45 tahun.Haji Nasir kerap datang ke rumah Milawati kerana punya hubungan rapat dengan keluarga tersebut.Setelah melamar Milawati,dia menerima lelaki itu dengan rela tanpa paksa.

3 ) Selamat Riayadi dan Rohaya

Nama Selamat dan isteri juga sudah menjadi popular kerana mereka di lihat bagai nenek dan cucu. Pasangan ini mempunyai jarak usia 55 tahun di mana Selamat berusia 16 tahun dan isterinya berusia 71 tahun.Selamat di katakan merupakan seorang suami yang kuat cemburu.

4 ) Nur Nasirah Nazri dan Ismail

Siapa sangka ketika Ismail,66 tahun sering datang makan di kedai ibu Nasirah,di situlah mereka jatuh cinta dan akhirnya berkahwin. Nasirah yang juga waktu itu baru tamat SPM membuka hatinya untuk menerima Ismail.

5 ) Dayang Sofiah dan Mohd Sofi Mat Ali

Pasangan ini juga viral kerana punya jarak yang berbeza dari segi usia apabila si isteri berusia 40 tahun manakala suami iaitu Sofi berumur 18 tahun.

Ingin berkongsi Artikel?Jom Klik Hantar Artikel

P/s: Terima kasih sudi membaca dan share. Jangan lupa tag nama kekawan korang dalam komen.

Mohon kerjasama untuk klik SHARE artikel ini supaya nampak lebih aktif. Terima Kasih



Artikel Pilihan

error: Alert: Content is protected !!