Home » (Video)Kisah Bapa Ini Membesarkan Anak Austism Meruntun Hati Netizen
Cinta & Perhubungan Inspirasi Viral

(Video)Kisah Bapa Ini Membesarkan Anak Austism Meruntun Hati Netizen

Memiliki anak adalam impian setiap pasangan ibu bapa yang sudah berkahwin. Bukan itu sahaja, setiap ibu bapa menginginkan anak yang lahir kekal sihat dan membesar dengan aktif. Namun tiada siapa dapat melawan kuasa Tuhan, apabila Dia berkehendakkan sesuatu.

Allah tidak akan menguji hamba Nya melebihi dari kemampuan. Begitulah ujian yang digalas oleh seorang bapa dan juga isterinya apabila dikurniakan anak istimewa, anak yang disahkan sebagai austism. Namun, penyakit yang dihidapi anaknya tidak langsung membuat bapa ini dan isteri menjauhi anak istimewa tersebut.

Mereka tahu, anak ini adalah sangat istimewa dan perlu dijaga dengan sebaik mungkin. Melalui kisah kisah yang sering dikongsi bapa ini dilaman instagramnya, Adamautismfamily, Iman Wan tidak malu mendedahkan pada umum tentang keadaan anaknya.

Iman Wan dan Adam

Iman Wan, 51, bukanlah artis popular yang memiliki jutaan pengikut di instagram, namun dia cukup dikenali sebagai seorang bapa yang kuat dan tabah menjaga seorang anak autism yang kadangkala tindak tanduknya tidak dapat diduga.

Ketabahan dan kesabaran Iman Wan menjaga anak istimewanya, Adam, 16, meruntun hati netizen lebih lebih lagi ketika Adam melakukan sesuatu yang diluar kawalan seperti mengamuk tiba tiba. Kata kata semangat yang sering dikongsi Iman Wan juga menjadi perhatian netizen yang menjadi pengikutnya.

Demikian video yang dikongsi oleh Iman Wan bagaimana kegigihan ibu bapa di luar sana yang menjaga seorang anak autism.

Iman Wan menjelaskan video di bawah ketika Adam sedang melakukan aksi bangun duduk ini selama 30 minit tanpa henti.

Video dibawah pula ketika Adam baring di lantai sebuah butik pakaian kerana tidak mahu pergi ke mana mana.

Video dibawah pula ketika Adam sedang berada dalam keadaan mood yang tidak baik dan menolak bapanya. Namun, Iman Wan mencari jalan penyelesaian dengan menenangkan Adam menggunakan tuala supaya Adam tidak mencederakan dirinya sendiri.

Video dibawah pula ketika ini Adam tidak menginginkan lampu dan menutup kesemua lampu didalam rumahnya dan biar bergelap. Setelah beberapa minit, Adam menjadi tenang apabila Iman Wan membawanya bersiar siar walaupun ketika itu sudah malam.

Okayy yang ni paling comel! Reaksi Adam bila dia tumpahkan semua lauk lauk kari di dapur. Hehe.

Semoga keluarga Iman Wan terus diberikan ketabahan menjaga anak istimewa seperti Adam.

Ingin berkongsi Artikel?Jom Klik Hantar Artikel

Jawatan kosong sebagai writer di KisahDunia! . Berminat? Email resume anda ke job@kisahdunia.org Info Lanjut

P/s: Terima kasih sudi membaca dan share. Jangan lupa tag nama kekawan korang dalam komen.

Mohon kerjasama untuk klik SHARE artikel ini supaya nampak lebih aktif. Terima Kasih



Artikel Pilihan

error: Alert: Content is protected !!