Home » Anak Selalu Dapat Nombor 23 Dalam Kelas, Ini Rupa-rupanya Sebabnya
Inspirasi

Anak Selalu Dapat Nombor 23 Dalam Kelas, Ini Rupa-rupanya Sebabnya

Bagi mereka yang punya anak kecil dan masih bersekolah,pasti ibu ayah mengharapkan anak mereka punya pencapaian yang bagus dengan mendapat markah tinggi dan mendapat banyak A apatah lagi menjadi pelajar yang mendapat nombor 1 dalam kelas. Kelak jika anak-anak mahu menjadi doktor atau jurutera, pasti ibu ayah bangga dengan anak mereka.

Namun satu perkongsian oleh pengguna facebook yang bernama Winardi Faqeh ini, ia telah menyentuh hati ramai netizen tentang anaknya yang sering mendapat nombor 23 di dalam kelas.Katanya pernah waktu keluar makan bersama sanak-saudara yang lain,anak-anak kecil yang lain di tanya cita-cita mereka dan mereka menjawab mahu menjadi artkitek dan juruterbang.

Bagi anak Faqeh yang sedang melayan saudara kecil yang lain, dia juga di tanya soalan yang sama. Lalu anaknya menjawab kelak dia mahu menjadi guru tadika dan cita-cita kedua ialah mahu menjadi ibu.

Walaupun anak Faqeh agak kurang dalam belajar, namun dia punya semangat persahabatan yang sangat tinggi. Ketika sahabat lain suka bergaduh dan bertengkar,anaknya mampu untuk menjadi pendamai yang bagus.

Setelah berhubung dengan guru kelas untuk bertanyakan tentang anaknya, Faqeh terkejut dengan apa yang di maklumkan oleh gurunya.Kata gurunya  di dalam kelas anaknya menjadi rakan kegemaran semua pelajar .

Mendengar kata-kata guru itu, Faqeh mengharapkan suatu hari nanti anaknya bakal menjadi pemimpin yang berjaya kerana sikapnya di senangi ramai kawan. Namun sekali lagi anaknya memberikan jawapan yang tidak di jangka di mana dia cuma mahu menjadi tukang sorak kepada pahlawan,dan bukannya seorang pahlawan.

Menurut Faqeh, melalui anaknya dia belajar sesuatu yang luar biasa di mana seseorang itu seharusnya tidak di nilai melalui siapa diri mereka adakah punya kebijaksanaan dalam belajar atau menjadi seseorang penting,kerana yang lebih paling utama ialah menjadi orang bermanfaat buat orang lain walau tidak di kenali. Faqeh menerima hakikat itulah yang di mahukan oleh anaknya dalam hidup.

Ingin berkongsi Artikel?Jom Klik Hantar Artikel

Jawatan kosong sebagai writer di KisahDunia! . Berminat? Email resume anda ke job@kisahdunia.org Info Lanjut

P/s: Terima kasih sudi membaca dan share. Jangan lupa tag nama kekawan korang dalam komen.

Mohon kerjasama untuk klik SHARE artikel ini supaya nampak lebih aktif. Terima Kasih



Artikel Pilihan

error: Alert: Content is protected !!