Home ยป Ramai Lelaki Mahu Jadikan Ustazah ‘Berlesung Pipit’ Sebagai Isteri
Semasa Viral

Ramai Lelaki Mahu Jadikan Ustazah ‘Berlesung Pipit’ Sebagai Isteri

Mencari jodoh di Facebook atau di mana-mana media sosial bukanlah perkara baharu atau asing lagi di serata dunia. Kerana ramai juga diantara kita yang menemui jodoh mereka menggunakan platform ini sehingga berjaya menjalani kehidupan rumahtangga.

Namun, seperti dalam tajuk yang dibaca. Ini menceritakan tentang seorang ustazah yang mengajar kelas Al-quran dan fardhu ain yang telah menerima banyak mesej dari orang ramai yang ingin berkenalan dengannya selepas posting yang dibuat adiknya dibaca orang ramai di media sosial.

Menerusi artikel dari mstar online, wanita yang dikenali sebagai Liana itu memberitahu banyak mesej yang masuk selepas dia membuat posting ke beberapa ruangan di facebook memberitahu kakaknya sedang mencari jodoh dan menceritakan serba sedikit tentang latar belakang kakaknya. Walaubagaimanapun dipercayai posting Liana itu tidak disertakan gambar kakaknya.

“Ramai yang PM (private message). Pening saya dibuatnya.”Sampai tangan ni tak sempat nak balas. Tapi saya tetap balas juga mesej cuma lambatlah sikit,” kata liana.

Dalam mesej yang diterima ada juga yang bertanya tentang kerja, adakah kakaknya mahu suami yang bekerja kerajaan?.

Liana memberitahu soal kerja tak kesah kerja kerajaan atau tidak. Apa yang penting halalan toyyiba.

Dalam posting yang mendapat banyak respon itu, Liana memberitahu kakaknya yang bernama Aliya, 25 tahun, adalah seorang guru Al-quran dan fardhu ain dan masih sambung belajar(PJJ) di hujung minggu.

Dalam posting itu juga dia menyatakan kakaknya seorang yang berperwatakan pemalu, mempunyai kulit yang putih, serta manis dan seorang yang cantik. Tambahnya lagi, “dan yang penting ada lesung pipit”.

Seperti yang diberitahu kepada media Mstar, Liana hanya membantu serta merekodkan maklumat calon dan selepas itu kakaknya yang akan memilih sendiri calon yang sesuai untuk dijadikan suaminya. Dan buat masa sekarang, kakaknya yang bernama Aliya itu telah melihat beberapa calon yang dirasakan sesuai.

Apa-apa pun didoakan semoga Aliya menemui jodoh yang dirasakan sesuai tu nanti ye.

Klik Untuk Dapatkan Artikel Terkini Di SmartPhone Anda
Telegram:
telegram.me/kisahdunia


P/s: Terima kasih sudi membaca dan share. Jangan lupa tag nama kekawan korang dalam komen.

Mohon kerjasama untuk klik SHARE artikel ini supaya nampak lebih aktif. Terima Kasih

Artikel Pilihan

error: Alert: Content is protected !!