Home ยป Wanita Ini Melihat Basikalnya Yang Hilang Di Facebook, Apa Yang Dia Buat Selepas Itu Memang Berani Mati
International Viral

Wanita Ini Melihat Basikalnya Yang Hilang Di Facebook, Apa Yang Dia Buat Selepas Itu Memang Berani Mati

Seorang wanita yang dikenali sebagai Jenni 30 tahun, menceritakan semula bagaimana dia mencuri basikalnya kembali dari seorang lelaki yang telah mencuri basikalnya, dan menjualnya di Facebook beberapa jam selepas basikalnya hilang.

Dia mengambil keputusan itu selepas melihat pencuri itu memuatnaik gambar basikalnya ke dalam laman jual beli basikal di Facebook untuk dijual. Disebabkan itu Jennie mengambil keputusan untuk mencuri balik basikalnya dari pencuri itu dan mengatur perancangan untuk berjumpa di satu tempat dengan mengatakan dia mahu membeli basikal berkenaan.

Dalam pertemuan itu, Jennie berpura-pura berminat dan meminta untuk menaiki basikal itu kerana ingin mencubanya dahulu sebelum membuat pembayaran.

“Saya berpura-pura berminat dan bertanya soalan bodoh tentang basikal,

“Saya berkata tempat duduk itu terlalu tinggi, dan bertanya sama ada saya boleh menaiki untuk mengujinya.” kata jennie memetik dari laman bristolpost.

Menurutnya, selepas dia diberi keizinan untuk mencuba basikal itu, dia menaiki basikal itu dan setelah beberapa kilometer mengayuh. Dia terus memecut basikal itu selaju-lajunya sehingga dia merasakan benar-benar selamat.

Sebelum dia membuat keputusan mengambil balik basikalnya, Jennie sudah dinasihatkan supaya tidak terburu-buru untuk pergi berjumpa dengan pencuri itu kerana berbahaya, tetapi Jennie bimbang basikalnya akan dijual kepada orang lain dan dia terpaksa bertindak cepat untuk mendapatkannya kembali.

Seperti ditulis di laman bristolpost, kisah ini berlaku pada bulan April lalu di Bristol(England), dan baru-baru ini kawan Jennie telah berkongsi cerita itu disatu ruangan di internet.

Sumber : Bristolpost

Klik Untuk Dapatkan Artikel Terkini Di SmartPhone Anda
Telegram:
telegram.me/kisahdunia


P/s: Terima kasih sudi membaca dan share. Jangan lupa tag nama kekawan korang dalam komen.

Mohon kerjasama untuk klik SHARE artikel ini supaya nampak lebih aktif. Terima Kasih

Artikel Pilihan

error: Alert: Content is protected !!