Home » Guru Beri Markah ‘0’ Untuk Lukisan Kucing Yang Tidak Jadi Mendapat Perhatian Di Media Sosial
Inspirasi Semasa Viral

Guru Beri Markah ‘0’ Untuk Lukisan Kucing Yang Tidak Jadi Mendapat Perhatian Di Media Sosial

Tular di media sosial mengenai markah kosong yang diberi oleh guru kepada anak muridnya kerana melukis gambar kucing yang tidak memuaskan hatinya.

Pada awalnya, guru terbabit meminta kesemua anak muridnya untuk melukiskan gambar seekor kucing. Namun seorang anak murid gagal mendapat markah dan hanya mendapat markah kosong berikutan lukisannya tidak memuaskan hati gurunya.

Dengan itu, murid tersebut memuatnaik gambar lukisan yang dilukis dan juga gambar kucing sebenar dan membandingkan gambar sebenar dan gambar yang dilukis.

Setelah dimuatnaik, posting itu mendapat perhatian ramai pengguna sosial. Bahkan guru yang memberi markah koosng pada murid itu dikatakan tidak memahami sifat sebenar kucing. Malahan juga, netizen memuji gambar yang dilukis dan juga anak murid itu kerana dikatakan kreatif dan sangat bermakna kerana memberi gambaran sebenar sifat kucing.

Lukisan yang dilukis oleh kanak kanak tersebut merupakan kucing yang sedang bermalas malas. Oleh kerana itu, lukisan yang dilukis amat berbeza dengan lukisan pelajar  yang lain.

Rupa rupanya memang banyak kucing yang bersifat malas malasan seperti yang dilukis murid berkenaan.

Klik Untuk Dapatkan Artikel Terkini Di SmartPhone Anda
Telegram:
telegram.me/kisahdunia


P/s: Terima kasih sudi membaca dan share. Jangan lupa tag nama kekawan korang dalam komen.

Mohon kerjasama untuk klik SHARE artikel ini supaya nampak lebih aktif. Terima Kasih

Artikel Pilihan

error: Alert: Content is protected !!