Home » Video Bertajuk “Tidak Sengaja” Yang Pernah Diupload Zuhairi Iaitu Suspek Utama Kes Bunuh Zulfarhan Telah Trending Hebat Di Youtube
Semasa

Video Bertajuk “Tidak Sengaja” Yang Pernah Diupload Zuhairi Iaitu Suspek Utama Kes Bunuh Zulfarhan Telah Trending Hebat Di Youtube

Kuasa internet dapat merubah banyak hidup seseorang secara mendadak 360 darjah sama ada menjadi lebih baik atau lebih buruk. Internet bagaikan percikan api. Apa yang berlaku dalam hidup kita ibarat minyak petrol yang mengalir.Jika petrol itu di alirkan pada laluan yang betul,maka percikan apinya juga akan membakar dengan betul. Begitu juga sebaliknya.

Bila mana seseorang itu melakukan kebaikan atau punya bakat yang luar biasa, maka internet akan menjadi medium yang akan melonjakkan lagi asset yang ada pada seseorang itu. Bila mana pula seseorang itu punya keburukan dan ada melakukan kesalahan, maka internet jugalah yang akan membenam seseorang dengan lebih dasyat. Itu tidak boleh kita nafikan, cara teknologi bergerak sudah sebegini di era moden sekarang.

Begitulah jua yang berlaku pada insan yang bernama Zuhairi ini.Dia dulunya tidak di kenali ramai sekarang namanya trending dan sangat viral setiap hari di laman sosial tidak kiralah di twitter,instagram,youtube atau pun facebook.

Jika dahulu, video yang di uploadnya di laman youtube tidak di tonton orang, sekarang video pertama yang di uploadnya yang bertajuk Unintended(tidak sengaja) menjadi viral di laman youtube dan menerima lebih dari 200 000 views secara mendadak.Ia juga telah menjadi video trending di youtube ketika artikel ini sedang di tulis iaitu berada dalam ranking ke-30.

Jika di lihat dalam senarai video yang pernah di upload Zuhairi, video yang lainnya cuma mendapat views sekitar 1,000 hingga 12000 sahaja. Video yang di lihat dia sedang menyanyi itu mendapat perhatian netizen kerana tajuknya seolah-olah kena dengan situasi yang di laluinya sekarang.

Ini adalah video yang di sunting oleh channel individu lain yang mana dalam video itu di letakkan kesemua wajah suspek bunuh kes Zulfarhan.

Ini pula video asal yang di upload oleh Zuhairi sendiri melalui channel youtubenya:

Rata-rata netizen ada yang marah, hiba dan tersentuh hati dengan video tersebut yang di anggap mereka bercampur baur dengan apa yang bakal berlaku dalam hidup Zuhairi. Walaupun video itu di upload pada tahun 2012, namun ia menjadi video yang suram dan sedih bila mengenangkan apa yang telah di lakukannya terhadap Zulfarhan.

Rata-rata netizen menyatakan rasa marah namun ada juga beranggapan lagu Unintended itu boleh jadi lagu seram dan berhantu bagi pendengar sekiranya Zuhairi dan rakan-rakan benar-benar di sabitkan dengan kesalahan bunuh tersebut sehingga membawa mereka ke tali gantung.

Netizen juga ada yang bersimpati dengan takdir hidup yang di lalui oleh Zuhairi sekarang. Nasib Zulfarhan sudah tertulis dengan hayatnya sampai di situ sahaja walaupun perginya dengan cara tragis.

Nasib Zuhairi pula masih belum di tentukan lagi sepenuhnya. Melihat pada video tersebut, netizen walaupun marah dan memberi kecaman hebat, mereka juga sedih melihat seorang anak muda yang berumur 21 tahun itu menggadai terus masa depannya hanya kerana kalah dengan nafsu marah .Rata-rata ramai yang melihat perjalanan seorang anak muda yang usianya baru 21 tahun itu seharusnya masih panjang namun kelihatannya ia MUNGKIN bakal terhenti dengan segala bukti yang ada seperti tidak akan berpihak padanya.

Namun begitu tetap juga qada` dan qadar Tuhan  yang bakal berlaku nanti masih belum pasti,sama ada nasib berpihak padanya atau tidak,sama seperti antara dua garisan, iaitu antara hidup atau mati.

Ingin berkongsi Artikel?Jom Klik Hantar Artikel

P/s: Terima kasih sudi membaca dan share. Jangan lupa tag nama kekawan korang dalam komen.

Mohon kerjasama untuk klik SHARE artikel ini supaya nampak lebih aktif. Terima Kasih



Artikel Pilihan

error: Alert: Content is protected !!