Home » Netizen Persoal Kemanakah Perginya Rakan Arwah Zulfarhan Ketika Dia Sakit dan Derita?Ini Dia Penjelasan Dari Salah Seorang Rakan Arwah
Semasa

Netizen Persoal Kemanakah Perginya Rakan Arwah Zulfarhan Ketika Dia Sakit dan Derita?Ini Dia Penjelasan Dari Salah Seorang Rakan Arwah

Ekoran kisah menyayat hati kes pembunuhan arwah Zulfarhan mendapat liputan media dengan luas, ia juga menjadi tular setiap hari dan kes ini di ikuti rapat oleh jutaan rakyat Malaysia yang ingin tahu perkembangan seterusnya.

Sebelum ini, netizen mempersoalkan mengapakah arwah Zulfarhan tidak di bawa segera ke hospital untuk mendapatkan rawatan rapi dan lanjut kerana kecederaan yang di alaminya sangat parah iaitu kebakaran dan lecur kulit level 2 dan 3.

Semua itu menjadi persoalan yang ingin di ketahui oleh netizen. Selain daripada itu, ramai netizen turut mempersoalkan di manakah rakan-rakan arwah yang lain ketika beliau sedang menaggung azab derita selepas di pukul dan di cop seterika? Tidakkah mereka perlu ambil tahu di manakah arwah berada?

Ini kerana jika mengikut logik akal, apabila seseorang mangsa itu di belasah teruk hingga patah rusuk dan di cop seterika seluruh badan, pasti pergerakannya terbatas dan hanya berada di dalam bilik.

Dengan jangka waktu yang boleh tahan lama itu, mengapakah tiada rakan yang lain membuat laporan dan mencari di mana kelibat mangsa?

Hal ini menjadi persoalan netizen dan akhirnya ada rakan arwah yang tampil memberikan penjelasan.

Salah seorang rakan arwah yang telah memuat naik sekeping  foto melalui akaun instagramnya iaitu khairxll yang meluahkan rasa sedihnya atas pemergian arwah. Di dalam ruang komen, ada beberapa individu yang mempersoalkan kepadanya kenapa tidak membantu arwah dan tiada laporan di buat oleh rakan-rakan lain yang tidak terlibat?

Menurut Khairxll, mereka sememangnya mahu bantu arwah tapi mereka tidak dapat berbuat demikian kerana tidak tahu hal itu berlaku kepada arwah.

Khairxll juag bertegas jika dia tahu akan apa yang sedang berlaku kepada arwah, dia akan membantunya dan akan membuat laporan. Dia juga sempat meminta maaf kepada sesiapa yang sensitif dan tersinggung dengan posting yang di lakukannya itu.

Selain daripada Kahirxll,rakan arwah yang lain juga melakukan posting lebih kurang sama untuk melahirkan rasa sedihnya melalui instagram _farhannn.

Melihat kepada kenyataan kedua-dua rakan arwah itu, mereka juga bersedih sama seperti orang lain yang hiba mendengar kes buli dan bunuh ini. Mereka juga mengakui merasa kehilangan dan sangat terkilan kerana tidak dapat membantu arwah semasa hayatnya ada.

 

Ingin berkongsi Artikel?Jom Klik Hantar Artikel

Jawatan kosong sebagai writer di KisahDunia! . Berminat? Email resume anda ke job@kisahdunia.org Info Lanjut

P/s: Terima kasih sudi membaca dan share. Jangan lupa tag nama kekawan korang dalam komen.

Mohon kerjasama untuk klik SHARE artikel ini supaya nampak lebih aktif. Terima Kasih



Artikel Pilihan

error: Alert: Content is protected !!