Home » 5 Sebab Leicester City Boleh Jadi Juara Liga Perdana Inggeris.
Sukan

5 Sebab Leicester City Boleh Jadi Juara Liga Perdana Inggeris.

city1

Seperti tidak percaya. Sebuah kelab kecil yang bersusah payah mahu keluar dari kumpulan penyinkiran pada permulaan musim di Liga Perdana Inggeris mampu muncul juara baru liga paling berprestij itu selepas 132 tahun penubuhan kelab tersebut. Apa yang pasti kejayaan besar dari orang yang kecil itu bukanlah datang bergoleh sebaliknya atas usaha keras dari semua pihak yang yakin dan percaya wang bukanlah segalanya dalam bola sepak.

Ini 5 Faktor Leicester City Boleh Muncul Juara EPL.

  1. Mental pemenang. Pasukan ini hanya kalah sebanyak tiga kali dalam Liga Premier musim ini. Mereka mengalahkan sejumlah pasukan terbaik dengan relatif mudah.
  2. Gaya bermain. Mereka memainkan teknik bola sepak yang sangat menarik dengan keterampilan serta kecerdikan. Sangat menghiburkan untuk ditonton – dan ini merupakan permainan terbaik Leicester City yang pernah saya lihat.
  3. Claudio Ranieri. Orang ini tidak banyak melakukan perubahan sejak mengambil alih posisi dari Nigel Pearson, tapi sekarang Anda melihat Leicester sebagai pasukan dibina dengan gameplay nya. Banyak pakar meramalkan dia akan menjadi pengurus pertama yang akan dipecat, tapi dia membuktikan  pandangan itu nyata meleset.
  4. Para Peminat. Mereka luar biasa di Stadium King Power. Sorakan mereka menyuntikkan energy perkasa untuk pasukan. Perkara ini nampak klise untuk mengatakan bahwa mereka adalah pemain nombor12 tapi itu benar. Jika Anda berjalan keluar dari lorong itu menuju lapangan, Anda akan merasa bersemangat -untuk pertandingan apa pun.
  5. Mereka cukup baik. Keseluruhannya adalah bahwa Leicester City memang team yang bagus. Mereka telah menunjukkan mereka memiliki semangat dan energy untuk mengatasi team lain tapi mereka juga menunjukkan diri bahwa para pemain mereka pun sangat bagus. Semua orang dari pertahanan ke bahagian tengah dan  depan. Ini adalah team yang baik dengan pemain bagus yang sudahpun mengukir sejarah di musim ini.
city4

 

city3

 

city2

 

Klik Untuk Dapatkan Artikel Terkini Di SmartPhone Anda
Telegram:
telegram.me/kisahdunia


P/s: Terima kasih sudi membaca dan share. Jangan lupa tag nama kekawan korang dalam komen.

Mohon kerjasama untuk klik SHARE artikel ini supaya nampak lebih aktif. Terima Kasih
kisahdunia
error: Alert: Content is protected !!